Szénanátha: amit csak tudnia kell erről a nyári allergiáról

A tavasz (és vitathatatlanul a nyár is) hivatalosan elkezdődött, az Egyesült Királyságban pedig a hőmérséklet helyenként elérheti a perzselő 28°C-ot is. Azonban bármennyire is örülünk sokan ennek a néhány meleg hónapnyi biciklizésnek, piknikezésnek és sütögetésnek, az évszaknak van egy olyan velejárója is, amelyet sajnos sokan túl jól ismernek. Ez a rettegett nyári allergia, a szénanátha.

Szénanátha: amit csak tudnia kell erről a nyári allergiáról

Mi az a szénanátha?

A szénanátha egy gyakori allergia, amelyet a pollen a szemet, az orrot és a szájat borító sejtekkel való érintkezése vált ki. A pollen egy növényektől származó finom por, amelynek sok típusa létezik. A szénanáthások számára a legsúlyosabb látszólag a fűpollen, amelyre a betegségtől szenvedők 90%-a allergiás.

Ha egy szénanáthás ember pollennel érintkezik, a testük túlreagál, és allergiás antitesteket kezd termelni, hogy leküzdje azt. A test hasonlóan reagál más allergénekre is, mint például a penészre és a házi poratkára. Az immunrendszer kémiai anyagokat ereszt ki tévesen, mert azt hiszi, fertőzés ellen kell védekeznie. Ezek a kémiai anyagok okozzák a szénanátha hírhedt tüneteit.

Hogyan érinti ez a nyári allergia a szemeket?

A szénanátha hatását leggyakrabban a szemünkön érezhetjük, és a következő módokon okoz kellemetlenséget:

Szemviszketés

A szénanátha egyik leggyakoribb tünete a szemviszketés, amelyet a szem irritációja vált ki. Emlékezzen vissza, mekkora fájdalmat és irritációt okoz, ha sampon megy a szemébe. Kellemetlen, ugye? A szénanáthától szenvedők ehhez hasonló kellemetlenséget éreznek a szemükben.

Szemvörösség

Amikor a szemünk irritálódik, bevörösödik. A vörösséget a kitáguló véredények okozzák a szem külső, fehér felszínén, ami voltaképpen gyulladásos válasz az irritált szemre.

Elég egyértelmű, hogy ha a szemről van szó, a szénanátha ördögi kör.

Bármilyen csábító is megdörzsölni a szemet, az csak erősítené a vörösséget, mivel növeli az irritációt, és kárt okoz a többi véredényben.

Könnyezés

A nyári allergia által kiváltott könnyezés nem csupán frusztráló, hanem átmenetileg ronthatja a látást is, mivel a keletkezett nedvességtöbblet torzítja a szem felszínére eső fényt, ami végül homályos látást okoz.

több könny azért termelődik, hogy megpróbálja kimosni az irritáló pollent, frusztrálóvá válik tőle a napi feladatok elvégzése.

Felpuffadt, duzzadt szemek

Néhány esetben a szénanátha fájdalmat, duzzadást és felpuffadást is okozhat a szemben. Ez akkor történik, ha a véredények begyulladnak és kitágulnak, ami így még több folyadékot irányít az érintett szövetekbe.

Ezek a tünetek is eltarthatnak, amíg az irritáció nem csökken, a véredények pedig fel nem veszik újra a normális méretüket.

A fájó és irritált szem kezelése

A szénanátha hatása a szemre rendkívül zavaró lehet. Azonban minden rosszban van valami jó, ugyanis rendkívül valószínűtlen, hogy bármilyen hosszan tartó károsodás keletkezzen a szemben, a tünetek pedig végül mind elmúlnak.

Íme néhány módszer a szem kezelésére és a szénanátha okozta irritáció csökkentésére:

• Antihisztamin cseppek vagy tabletták: ezeket az orvosa írhatja fel, és segítenek elkerülni a szemviszketést és tüsszentést. Ha nem hatnak, a háziorvosa felírhat szteroidokat is.
  • Viseljen körülölelő szemüveget: ez megakadályozza a pollenek szembe jutását.
  • Zuhanyozzon és öltözzön át, miután kint járt: így lemoshatja magáról a megmaradt polleneket, ezáltal is csökkentve az irritációt.
  • Minél előbb kezeltesse magát: a korán elkezdett kezelés enyhítheti a szénanáthát, mivel minél érzékenyebbé válik a teste, annál súlyosabbak lesznek a tünetek, ahogy telnek a hónapok.
  • Öblítse ki a szemét rendszeresen hideg vízzel vagy használjon műkönnyet: ez segíti megnyugtatni a szemét és csökkenteni az irritációt.
  • Ne viseljen kontaktlencsét forró, száraz és poros környezetben: a kontaktlencsék súlyosbíthatják az irritációt. Ha kontaktlencsét használ, próbáljon mellé napszemüveget is viselni egyfajta védelemként.

Gondoskodjon a szemének védelméről minél hamarabb, és tegyen meg minden óvintézkedést, hogy egészséges és boldog látással élvezhesse a nyarat.

Szabaduljon meg Ön is a szemüveg és kontaktlencse kötöttségeitől! Most jelentkezzen kedvezményes alkalmassági vizsgálatunkra, mert 200.000 forint kedvezményt kaphat március 30-ig az egyik legmodernebb Sasszem Femto Smart kezelésünk esetén. A kupont itt töltheti le.